TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM PROTOKOLÜ
TARAFLAR ve TANIMLAR:
Madde 1. Protokolün taraflarını Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi ve
………………………………………………. oluşturmaktadır. Taraflar, aşağıda yazılı adresleri
kanuni ikametgâh olarak kabul etmişlerdir. Bu adreslere yapılacak tebligatlar geçerli olacaktır.
İletişim adreslerinde yapılacak değişiklikler 15 gün içinde yazılı olarak bildirilmediğinde bu
adresler tebligat adresi kabul edilecektir.
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi
Namık Kemal Mahallesi, Kampüs Caddesi, Süleymanpaşa /TEKİRDAĞ
Tel: (0282) 250 00 00, Faks: (0282)250 9900
E posta:
İşletme Adı
Adres: …………………………………………………………………………………
Tel: ……………………………………………………………………………………..
E posta: ………………………………………………………………………………..
Bu protokolde geçen;
Üniversite: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi’ni
İşletme: ………………………………………………………..‘ni tanımlamaktadır.
AMAÇ:
Madde 2. Bu protokolün amacı Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde öğrenim gören
………………….….Meslek Yüksekokulu
…………………………Bölümü/Bölümleri…………………….. programı/programlarında kayıtlı
öğrencilerinin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek ve tecrübe kazanmalarına olanak
sağlayan, İşletmede Mesleki Eğitim Yönergesi kapsamında işletmelerde yapılan mesleki
eğitimlerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
KAPSAM
Madde 3. Bu Protokol, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin
İşyeri Eğitimi ve İşyeri Uygulaması dersleri kapsamında işletmelerde yapacakları mesleki
eğitim ile ilgili faaliyet, usul ve esasları kapsar.
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMİN YÜRÜTÜLMESİ İLE İLGİLİ HÜKÜMLER
Madde 4. Öğrencilerin İşletmede Mesleki Eğitimleri, üniversite akademik takviminde belirlenen
tarihlerde 3. veya 4. Yarıyılda derslerin başlaması ile başlar, yarıyıl sınavlarının son günü biter.
Öğrencilerin İşletmede Mesleki Eğitime günde 8 saat, hafta içi 5 iş günü tam zamanlı olarak
katılmaları zorunludur ve eğitimin kesintisiz yapılması esastır.
Öğrenciye fazla mesai ve gece vardiyası yaptırılmaz. (İşletmede Mesleki Eğitim Yönergesinde
belirtilen programlar hariç.)
Madde 5. İşletmede Mesleki Eğitim için kabul edilebilecek öğrenci kontenjanları, işletmelerin
eğitim ve uygulama durumları dikkate alınarak işletme yetkilisi, sorumlu öğretim elemanı ve
İşletmede Mesleki Eğitim Birim Komisyonunun karşılıklı işbirliği ile tespit edilir. İşletmeler,
kontenjan taleplerini Meslek Yüksekokuluna yazılı olarak bildirir. Öğrencilerin başvuruları,
yönergede açıkça belirtilmiş asgari şartlar açısından değerlendirilir ve İşletmede Mesleki
Eğitim Birim Komisyonu tarafından mülakata alınarak değerlendirilir. Öğrencilerin mesleki
eğitimlerini alacağı işletmeler Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu kararı ile kesinleşince
belirlenen tarihlerde ilan edilir ve yazılı olarak işletmeye bildirilir. Sorumlu öğretim elemanı,
işletme yetkilisi ve öğrencinin imzaladığı “İşletmede Mesleki Eğitim Sözleşmesi” 3 (üç) nüsha
olarak düzenlenir ve taraflara verilir.
Madde 6. İşletmede Mesleki Eğitim yapacak öğrenciler, işletme tarafından İşletmede Mesleki
Eğitim Birim Komisyonun görüşü alınarak belirlenmiş, alanında mesleki yetkinliği haiz bir eğitici
personelin gözetiminde faaliyetlerini sürdürürler. İşletme, öğrencilerin programa ve sağlığa
uygun birimlerde çalışmalarını sağlar, iş güvenliği eğitimleri verir ve kişisel koruyucu
donanımları sağlar.
Madde 7. İşletme, öğrencilerin devamlılığını izler, faaliyetlerini denetler, değerlendirme
formunu doldurup imzalayarak Meslek Yüksekokuluna ulaştırır. İşletme, öğrencilerin teorik ve
uygulama esaslı bilgi ve becerilerinin iş ortamındaki uygulama çalışmaları ile pekişmesini
sağlar, öğrencilere meslek yetkinliği ve disiplinini aktarır, devamsızlık, disiplin ve diğer
hususlarda, sorunların çözümünde Meslek Yüksekokulu ile koordineli çalışır. İşletme,
denetime gelecek sorumlu öğretim elemanına gerekli tüm şartları sağlar.
Madde 8. İşletme, öğrencilere 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu’nun 25. Maddesi uyarınca
ücret öder, öğrencinin yemek, iş elbisesi ve servis gibi ihtiyaçlarının karşılanmasına imkanlar
doğrultusunda yardımcı olur. 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası
Kanununa göre öğrencilerin iş ve meslek hastalıklarına karşı üniversite tarafından
yapılır. Ancak işletmenin kusurundan dolayı meydana gelebilecek iş kazaları ve meslek
hastalıklarından 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu’nun 25 inci maddesine göre işveren
sorumludur. İşletmede Mesleki Eğitimi sırasında hastalanan ve resmî kurumlarca
belgelenmek üzere hastalığı 3 günden fazla süren veya herhangi bir kazaya uğrayan
öğrencinin sağlık raporu, işyeri tarafından aynı gün içinde meslek yüksekokuluna bildirilir.
Madde 9. Öğrenciler, İşletmede Mesleki Eğitimine katılacakları yarıyılın ders kayıt döneminde
İşyeri Eğitimi ve İşyeri Uygulaması derslerini alırlar ancak yalnızca akademik takvimde
belirlenen mazeretli ders kaydı süresi içinde İşletmede Mesleki eğitim faaliyetinde vazgeçerek
müfredat programında ilgili dönemin derslerini alabilir. Bu sürenin dışında vazgeçen öğrenciler
başarısız sayılır. Öğrenciler, İşletmede Mesleki Eğitimine en az %80’ine devam etmek
zorundadırlar, hastalık ve acil durumların dışında devamsızlık yapamazlar. Devamsızlık
durumlarında İş Yeri Sorumlusundan izin almak zorundadırlar. İzinli olarak ayrılması gereken
durumlarda eğitici personel tarafından onaylı izin formu düzenlenir. Toplamda 3 gün izinsiz
olarak devam etmeyen veya devam şartını sağlayamayan öğrenciler başarısız sayılır.
İşletmede Mesleki Eğitimin değerlendirmesi, yüz puan üzerinden, işletme yetkilisinin
değerlendirme notunun %50’si ile sorumlu öğretim elemanı değerlendirme notunun %50’sinin
toplamından oluşur. İşletmede Mesleki Eğitimden başarılı olmak için değerlendirme notu
toplamının yüz üzerinden en az 60 (altmış) olması gereklidir
Madde 10. İşletmede Mesleki eğitim yapan öğrenci işletmenin çalışma, disiplin ve iş güvenliği
kurallarına uyacağını, verilen görevleri yapacağını, her türlü alet, cihaz ve makineyi özenle
kullanacağını, işletmeye ait özel bilgileri, ticari sır niteliği taşıyan bilgi, belge ve ürünleri üçüncü
şahıslara iletmeyeceğini, eğitimi sırasında kullandığı tüm ürün, cihaz ve belgeleri işletmeye
teslim edeceğini, İşletmede Mesleki Eğitime düzenli devam edeceğini, devamsızlık
gerektirecek zorunlu hallerde işyeri sorumlusundan izin alacağını, sendikal faaliyetlere
katılmayacağını, İşletmede Mesleki Eğitimi öncesinde, esnasında ve sonrasında gerekli tüm
evrak işlerini uygulama esaslarına uygun bir şekilde ve zamanında yapacağını, eğitim
sırasında karşılaştığı sorunlardan işletmedeki eğitici personeli ve sorumlu öğretim elemanını
haberdar edeceğini kabul ve taahhüt eder.
PROTOKOLDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI:
Madde 11. Protokol hükümlerinde her iki tarafın da yazılı onayı ile ek protokolle değişiklik ve
ekleme yapılabilir.
PROTOKOLÜN SÜRESİ VE FESHİ
Madde 12. Protokol, imzalandığı tarihten itibaren ve aksi belirtilmediği sürece geçerlidir.
Taraflardan biri, 3 (üç) ay öncesinden gerekçeli yazılı bildirimde bulunmak kaydıyla protokolü
feshedebilir.
UYUŞMAZLIK HALİ:
Madde 13: Bu protokolün uygulanmasında ortaya çıkacak uyuşmazlıklarda Tekirdağ
Mahkemeleri yetkilidir.
Madde 14: Taraflar, Kişisel Veriler ’e ilişkin olarak 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması
Kanunu(“Kanun”)’da yer alan usul ve esaslara, ilgili düzenleyici işlemlere, ilgili mevzuatta yer
verilen kişisel verilerin korunmasına dair hükümlere ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu
kararlarına uyacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
YÜRÜRLÜK:
Madde 15. İş bu 3(üç) sayfa 15 (on beş) maddeden oluşan protokol 2(iki) nüsha olarak
hazırlanmış olup tarafların kabul ve taahhüt ederek imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.
…... / …… / 20…
Rektör Adı Soyadı İşyeri Yetkilisi Adı Soyadı
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi İşletme Adı
Rektörü Unvan
İmza İmza